Klantcase: Arodo

Kritische blik

Toen Joost van Aaken de marketing van Arodo op poten ging zetten, zocht hij zeker niet naar een consultant. De Managing Director was dan ook blij dat hij via een heldere whitepaper over commercie in de Maakindustrie in contact kwam met TEUN.

"Laat ik er niet omheen draaien: ik heb een hekel aan ‘consultants’. Zeker aan het type praatjesmaker, dat vooral vanuit de theorie denkt. De mannen van TEUN zijn het tegenovergestelde."

“Hun kritische blik is gestoeld op nuchterheid,
betrokkenheid en kennis van zaken."

"Ze staan met hun voeten in de klei, waarderen de Maakindustrie als geen ander en laten daar hun haarscherpe analyses op los. Dat geeft je meteen richting."

Industriële Marketing

VERBETERPUNTEN BOVEN TAFEL

Het beste bewijs daarvan is een whitepaper van TEUN die Van Aaken tegenkwam. Deze sneed hout en gaf blijk van praktijkkennis. Hij nodigde TEUN uit en het klikte al snel.

“Ik was op zoek naar iemand met een strategische visie, zónder de neiging om het meteen allemaal beter te weten. Met hun whitepaper heeft TEUN laten zien dat ze ons spelletje snappen, en tijdens onze eerste gesprekken bevestigden ze dat.”

 

Keuzes maken

Van Aaken vindt dat een boeiend proces, zeker omdat het niet vanzelf gaat. Maar zoals hij zelf zegt: zonder wrijving, geen glans.

"Bij het scherpstellen van onze positionering waren ze in staat om binnen enkele sessies de pijn- en verbeteringspunten te identificeren. Hierbij stimuleerden ze ons tot het stellen van fundamentele vragen."

“Ze dagen je uit om keuzes te maken en
focus aan te brengen.”

"Wie zijn we? Waar zijn we écht goed in? Wie is onze ideale klant? En waar willen we over vijf jaar staan? Ze nemen je portfolio kritisch door, dagen je uit om keuzes te maken en focus aan te brengen."

"Dat is niet altijd gemakkelijk en leidt soms tot flinke discussies, maar dat is waar we TEUN voor nodig hebben.”

 

MARKETING EN SALES

Wat Van Aaken in dat proces het meest bevalt, is dat marketing, sales en directie steeds meer met elkaar in contact zijn.

"Als je niet oppast, wordt marketing een trucje, iets wat je alleen voor de buitenwereld doet. Maar wat TEUN doet, is de verbinding zoeken met sales en de rest van het bedrijf."

"Met het koppelen van merk aan propositie en met de aanleg van een nieuw marketingfundament, hebben we samen een solide basis gelegd."

"Dit geeft richting aan marketing en sales, maar uiteindelijk heeft ons hele bedrijf er baat bij. Precies waar ik naar op zoek was.”

Foto Joost Arodo

Over Arodo

Arodo is specialist in het verpakken van 'premium poeders'. Dankzij deze focus mag Arodo zich marktleider noemen. Het productgamma bestaat onder andere uit zakkenvulmachines, palletisers en rekhoesmachines.

Innovatie staat hoog in het vaandel. Zo ontwikkelde het bedrijf een unieke technologie voor een hermetisch gesloten verpakking: AROVAC®. Tot op heden is Arodo de enige machineproducent ter wereld die hygroscopisch poeders vacuüm kan verpakken.

Vanuit het hoofdkantoor in Arendonk (België) waakt men zorgvuldig over de kwaliteit. Internationaal geniet Arodo van een uitstekende reputatie, dankzij verkoopkantoren in Duitsland, Denemarken, Polen, Oostenrijk, Roemenië én een joint venture in India.

250 fte,
1800 geleverde systemen,
500 klanten wereldwijd.